torsdag 28. januar 2010

Huge Gaps in Garmin FR 310XT Data Files

A standard running file from Garmin Training Center - it does not show the Gaps since it is probably smoothed - the software does not provide a feature that can display the second-for-second Data:




The same Training File in WKO+ 3.0, which clearly show the gaps in the Data. this impacts both the calorie counting, TSS and IF. Due to the Gaps in HR for example, the Calories are always significantly lower than in for example Polar 800 or 725, or in a CompuTrainer.








And the Listing of Data that show the Gaps more visible:



onsdag 13. januar 2010

Nakamura TT Pursuit


Topp Triathlon sykkel for 2010. Perfekt Norseman sykkel, superlett som den er, med toppgruppe og hjulsett. No Compromise!!

Team Nakamura Triathlon


Bak fra venstre: Erik Guldhav, Kristofer Larsen, David Ekroll, Øystein Askjem, Tom Remman (sportsjef) og Bjørn Skollerud. Ikke tilstede: Henrik Oftedal.
Foran fra venstre: Håkon Johannesen (Østmarka IL), Kristian Blummenfeldt (BCK) og Jørgen Gundersen (UCK).

mandag 11. januar 2010

Hvor mye trente jeg i 2009?

Jeg har en nøye utfylt og kodifisert Polar dagbok, der alle øktene legges inn fortløpende. Det er enkelt å ta ut rapport over så mangt der, og en av de tingene som kan være interessant å titte på er volum i timer over året som har gått.

I 2009 trente jeg følgende:

Totalt 640 timer, fordelt over:

Sykkel: 331 timer.
Løp: 128 timer.
Svøm: 124 timer.
Styrke: 36 timer.
Ski: 8,5 timer.

Dette er det meste jeg kommer til å trene - eller for å si det sånn, det nivået i timer jeg kommer til å ligge på de neste årene - et skjema til 650 timer i året.
Det som er viktig er uansett hva man gjør ut av disse timene, og hvordan man i perioder trener voldsomt mange timer over 3-4 dager, for å konstruere ekstrabelastninger, og dertil treningseffekt, på kroppen.

tirsdag 15. desember 2009

Forberedelser til eksamen !

Etterdønningene etter den mest sinnsyke og krevende sesongen jeg har hatt noensinne kjennes tydelig. En sesong som strakk seg fra februar til desember - jeg har tappet reserver både mentalt og fysisk - det har på en måte vært et eksperiment i mental og fysisk disiplin.
Likevel er det 2010 som teller. Alt jeg har gjort til nå har på en måte bare vært oppkjøring til 2010 - jeg har ikke visst det før, men vet det nå.

Nå selger jeg fortiden (sykkel, utstyr osv). 2010 ligger foran meg - først en kraftprøve opp til Gaustadtoppen, og så en kolossal utladning på VM i oktober på Hawaii - på legendarisk grunn!

BRING IT ON!

tirsdag 24. november 2009

Multimedia message

Xtreme Hunger! I dag har kroppen vært på sparebluss. Etter frokost har vi bare småspist, og blitt mett veldig fort. Men nå, i kveld slo plutselig sulten inn. Stor pizza, stor salat, øl, dumplings osv. Nå skal det spises!

mandag 23. november 2009

Multimedia message

Relaxing in the Arizona sun. Ahhh.