mandag 11. januar 2010

Hvor mye trente jeg i 2009?

Jeg har en nøye utfylt og kodifisert Polar dagbok, der alle øktene legges inn fortløpende. Det er enkelt å ta ut rapport over så mangt der, og en av de tingene som kan være interessant å titte på er volum i timer over året som har gått.

I 2009 trente jeg følgende:

Totalt 640 timer, fordelt over:

Sykkel: 331 timer.
Løp: 128 timer.
Svøm: 124 timer.
Styrke: 36 timer.
Ski: 8,5 timer.

Dette er det meste jeg kommer til å trene - eller for å si det sånn, det nivået i timer jeg kommer til å ligge på de neste årene - et skjema til 650 timer i året.
Det som er viktig er uansett hva man gjør ut av disse timene, og hvordan man i perioder trener voldsomt mange timer over 3-4 dager, for å konstruere ekstrabelastninger, og dertil treningseffekt, på kroppen.

Ingen kommentarer: