tirsdag 4. mai 2010

Terskeløkt på CompuTrainer

I går gjennomførte jeg nok en av de ukentlige terskeløktene på sykkel. Disse trappes opp etter et skjema jeg har, fra uke til uke. I går var tiden inne for 1x28 minutter på terskelwatt. Jeg startet ut på 340 Watt, og holdt det greit de første 25 minuttene - siden jeg da følte meg sterk, økte jeg til 350 Watt de siste 3 minuttene. Hele økta føltes solid - og det virker som om min terskelwatt har økt den siste tiden. Jeg vil derfor foreta ny testing til helgen for å verifisere hvor jeg ligger nå.

Opptrappingsplanen for terskeløktene veksler annenhver uke mellom ett langt kontinuerlig intervall - feks 1x28 min, og to kortere intervaller med pause - feks 2x14 min. Erfaringsmessig er det alltid tøffere med de lange kontinuerlige intervallene - treningsfilene viser tydelig at man her jobber lengre perioder rundt terskel, og for meg føles de også mentalt mer krevende, da jeg ikke har en pause å se frem til.
Jeg ser derfor frem til neste ukes 2x15 min.

Ingen kommentarer: