fredag 8. oktober 2010

Onsdag på Hawaii

Med nesten to dagers forsinkelse og utrolig mye kokkeluring ankom jeg Hawaii sent i går kveld. Etter å ha mistet flyet i LA, måtte jeg overnatte. Dagen etter ble jeg rutet via Honolulu til Hilo, hvor Kristofer hentet meg i bil (2,5 timer kjøretur hver vei!!). Hilo er på den subtropiske klimasonen på Hawaii - spesielt å kjøre fra jungel via vulkaner til det golde Kona hvor IM foregår. Vel - flyet mitt hadde ikke med sykkelkofferten min, og vi hadde flaks - flyet som kom en time etterpå hadde den med, så da ble alt bare velstand.


I dag startet vi med å svømme 30 minutter på Race Start. Fisk og klart vann - herlig. Dette var nesten som å komme ned til Hagemann på Holmestrand Triathlon, men bare nesten.



Vi svømte ut til Hawaiian Coffe båten, der de serverte Kaffe mens vi hang i ripa. Kristofer måtte selvfølgelig vise sin mandighet og gikk på en utfordring med servitøren. Om han hentet opp sand fra bunnen skulle han få et par svømmebriller - vel, det gikk selvfølgelig ikke, og det var like før jeg måtte ta han i trykk kammer.

Så registrerte jeg meg. Athlete Nr. 938.

Deretter var det litt småshopping, og jeg svømte litt i en Endless Pool - det var saker, og der og da ble det bestemt at når råd kommer - altså god råd - så blir det innkjøp av en slik.

Vi kjørte deretter ut til Waikoloa, parkerte, og syklet en 32 km tur i kraftig vind mot bakkene opp mot Hawi. Vi dro 270 Normaliserte Watt med latterlig lav puls - JA, vi er i kjempeform, og dette går mot ny norsk rekord på Hawaii. Vi må bare tilstå - vi kommer til å levere varene, og vel så det - FERDIG!
Så bar det ned på Hapuna Beach, for en liten Surf og litt avslapping. Vi var som to små barn i bølgene - iskalde Triathleter fra kalde nord som smeltet i sola. D-vitaminet banket inn i huden i den deilige solen - konkurranseklare kropper ble brune, varsomt, med solfaktor 35.
Så hjem. Kristofer vispet et biffmåltid av beste sort - litt rødvin, og vi gjør oss klar til å legge de ladede atletkroppene våre til dvale. NEI - vi sover ikke sammen - vi har hvert vårt soverom!

I morgen er det en ny hektisk dag på gang - innsjekk av sykkel og utstyr. Og så å gjøre seg klar.
TIL VALHALL!

Ingen kommentarer: