torsdag 26. februar 2009

Det er rart med det...

Er nå igang med sesongen, altså opptrappingen. På grunn av litt vondt i høyre skulder har jeg i det siste stort sett svømt litt ymse økter - mye rygg, noe Medley osv. I går bestemte jeg meg for å svømme litt Crawl igjen, og underveis i økta kjørte jeg 10x100m med 30s pause mellom. Alle med Flip-Turn. Og jammen var det ikke raskere enn jeg har svømt tidligere, rent konkret:

1:26 - 1:26 - 1:29 - 1:28 - 1:28 -1:24 - 1:28 - 1:30 - 1:28 - 1:27

Ja, ja - det med svømming er rare greier. Desto mer man bestreber seg, og desto mer seriøst og intrikat opplegg man har, desto dårligere går det. Tror mange, som meg, har svømt seg til bedre kondisjon, og ikke bedre teknikk, når de i sin iver har kjørt tøffe og harde sett, og massivt med svømming.

Og så har jeg høy Watt på sykkel også, og det er jo gøy det og...

Og i går satte jeg ny personlig rekord på SPINERVAL Teknikkøkta mi - frekvensen føyk helt opp i 189 rpm. Og jeg har nå ingen problemer med å ligge på 175 - 185 rpm på 30s Spin-serier.
Gøyalt dette her.

1 kommentar:

Anonym sa...

du kan med fordel gå ned til å svømme femtimetere. feks 20-50 ganger femtimeter, pauser 5-10. feks fast starttid 55 el 60sek. nå er du i skummelt forbedret svømmeform ser det ut til-moro!