torsdag 26. mars 2009

En tøff dag på jobb!

I går, onsdag, var planen å løpe Longrun hjem fra jobb, og senere på kvelden delta på svømmegruppas trening. Fin plan det, men det jeg ikke husket så godt var at når jeg deltar på treningen til svømmegruppa er det selvfølgelig ikke meg selv, men en trener, som setter opp programmet.
Og så er det også vanskelig å ikke følge opplegget når du svømmer sammen med flere andre, og ikke regulerer start/stopp selv.

Turen hjem fra jobb går på asfalt, og har 220 høydemeter. Det er en mellomtøff løype, dog ikke veldig bratte bakker. Det er like under en halvmaraton, sånn ca 20,5 km omtrent. Fint driv, og 1:35 med puls i lav sone. Imidlertid er det alltid sånn at ren asfaltløping merkes i legger og lår. Så var det å hive seg rundt å bidra i de huslige sysler, før jeg for av sted på svømming på kvelden.
I dag må jeg ta det litt med ro tenkte jeg - svømmer jeg hardt kommer jeg til å få krampe. Og så ser jeg tavla til svømmetreneren - 500m Oppvarming, så 25x100m @ 15s Pause, mye rundt terskel.
Jeg tror jeg aldri har svømt 25 x 100m før, og ihvertfall ikke med 15s Pause. Supplerte innimellom med buoy, for å holde krampa unna, og klarte å gjennomføre med bra tider, og god kontroll. Det ble da 3000m på akkurat 1 time.
Følte meg helt konge etterpå, og svevde 1 meter over senga når jeg la meg.

Gøy med nye opplegg, og å prøve nye ting.
Gøy å ikke alltid bare surre rundt for meg selv, alene.
Dette syntes jeg har vært en av de artigste sesongstartene noensinne, selv om jobb og familieoppgavene aldri har vært så presset på tid.

Ingen kommentarer: