onsdag 30. september 2009

Når man kompenserer

Etter Halvmaraton på søndag, fikk jeg litt vondt i min høyre ankel. Jeg har svake ankler etter flere kraftige overtråkk under fotballspilling i ung alder, men ikke hatt spesielle problemer de siste årene.
Hard løping på asfalt og brostein i tynne konkurransesko medførte ømhet/smerte i høyre ankel - dog ikke noe drastisk, og noe jeg var sikker på ville gå over i løpet av en liten uke uten løping.

Så skulle jeg en kort tur bort på Karl Johans gate i lunsjen på mandag. Gikk litt på yttersiden av foten for å kompensere for smerten, og vips var det gjort. Jeg tråkket over kraftig akkurat når jeg skulle skynde meg å krysse en gate. Aiii - skikkelig strekk i ankel leddet akkurat der jeg hadde vondt.

Nå halter jeg rundt på tredje dagen - uaktuelt å løpe, sikkert på en god stund. Det går greit (nesten smertefritt) å sykle, og under svømming merker jeg ikke noe.

Men, det går seg sikkert til dette her og.

3 kommentarer:

Alfred Johnsen sa...

Tror du ikke beina uansett kan ha godt av noen løpefrie dager etter 1/2 marathon?

Oslofjord Triatlon sa...

blir ikke så galt det hvis du "leges". En liten pause for løpebeina kan vel være greit? Du vet jo en del om å gjøre det beste ut av det og blir ikke liggende på på sofaen (skal ikke nevne navn på folk som ville gjort det, ikke pent å trekke frem seg selv hele tiden :-) )

Cathrine Claussen Mediaas sa...

Og så løper du en halvmaraton allerede i dag på 1.20??? hva er du laget av ? :)