onsdag 11. november 2009

Full Speed Ahead!

Da er jeg i gang igjen.

Ble syk på torsdag forrige uke, etter at minstemann hadde vært influensa syk i en uke. Trente likevel på torsdag morgen, men det var tungt, og jeg forstod at ikke alt var som det skulle. Deretter ble det magert gjennom helgen, etter hvert som jeg absorberte Tamiflu og fokuserte på hvile.
På søndag ettermiddag løsnet det, og jeg begynte å føle meg bedre. Fikk håp for uka som skulle komme. Mandag morgen var jeg OK, og på kvelden dro jeg til med en 2x16 minutter terskeløkt på mølla (12,5 km/t og 6 % stigning). Det gikk greit – muskulaturen var fin, og jeg fikk grei pulsutvikling. Jeg jublet når jeg var ferdig!
På tirsdag morgen dro jeg derfor til med en svømmeøkt i våtdrakt. Først 20 minutter jevnt rundt konkurransefart, og deretter 10 x 100m med 10s Pause. Samtlige gikk på 1:28 eller raskere, og jeg var sterk, dog varm etter hvert.

Så det virker ikke som jeg har tapt noe særlig, og det viktigste nå er å opprettholde formen – det er lite jeg kan utvikle eller øke på den tiden jeg har igjen.

Opplegget for Arizona blir for min del å svømme på 1 time, og sykle konservativt på rundt 5 timer blank. Jeg vet jo ikke hvordan forholdene i Arizona (tørt og varmt) vil føles for en nordmann med våt og kald høst-trening i bagasjen. Selv om jeg føler meg fin og solid på syklingen ønsker jeg å holde den kontrollert – målet her er ikke å kjøre kjempefort, men ”godt nok” for en Hawaii-Slot.
Så kommer jeg til å løpe ut i et 3:15 tempo omtrent, og justere underveis. En totaltid under 9:30 er nok påkrevet – hvert minutt vil telle, så fra Halvmaraton kommer jeg til å jakte på minuttene i den grad jeg er i stand til det.

Jeg svømmer og løper solid nå. Spørsmålstegnet er hvor godt rustet jeg er til å absorbere 180 km på Temposykkel i varmen – det er uansett ikke noe jeg får gjort noe med nå, så dermed vil jeg ”forsikre” meg med en noe konservativ sykling.

Pakker til helgen, og så reiser jeg og Tove på onsdag morgen.

Ingen kommentarer: