torsdag 29. oktober 2009

En solid dag i Arizona !

I går tok jeg feriedag, for å trene konkurranse spesifikt. Mine vanlige økter den siste tiden gir bra volum, men er ikke direkte relevante i forhold til de kravene IM Arizona stiller - utesykling på CycloCross med piggdekk i kuldegrader er jo ikke akkurat Triathlonposisjon i tørre og varme Arizona.
Jeg startet opp med 15 min oppvarming på Cerveloen (P2C) som for tiden er montert på Compu Trainer rulla. Deretter på med Tempohjelm, av med vifte, og igang med IM Arizona Live Video på rulla. Jeg tillot meg kun å reise meg opp 30s for hver 10min, og en ekstra 1 minutt for hver halvtime. Jeg skulle kjøre 90km, og ville legge meg på belastning/intensitet over IM.
Svetten haglet, og de første to timene gikk greit. Kjørte 90 km på 2 timer og 28 min, ble 265 watt i snitt, rundt 37 km/t. Pulsen driftet jevnt oppover på grunn av den intense varmen og væsketapet. Erfaringen fra Hawaii i fjor var at det å sykle på rulle inne er vesentlig tøffere enn utesykling, selv i Hawaii varme - man mister vindens lufting mot kroppen.

Etterpå rett over på tredemølla. 2 grader stigning og 10,5 km på 13km/t. Beina var fine, og dette lovet godt.

Senere på kvelden ble det 1 time svømming, og i dag har det blitt morgensvøm og sykling t/r jobben. Så nå er jeg rimelig toast, og skal ta tidlig kveld.

1 kommentar:

Sigmund1 sa...

Wow, jeg er imponert. Hvordan klarer du å sitte så lenge på rulla i tempostilling? selv må jeg innrømme at 10 min er alt je orker før stillingen ta knekken på meg.