torsdag 23. juli 2009

Da blir det Ironman Arizona 22.november 2009

Da har vi bestilt både Race Slots, Support pakke inkludert opphold og flybiletter til Ironman Arizona i Tempe/Phoenix søndag 22.november.



Jeg og Tove har tidligere vurdert Hannes Hawaii Tours og IM Florida i starten av november, men på grunn av elendig Euro kurs gikk vi for Ken Glah sitt http://www.endurancesportstravel.com/ firma, som kunne tilby startplasser til Ironman Arizona 22.november for 800$ pr stk, samt en full supportpakke og dobbeltrom hotell - alt i betaling i $. Dollarkursen er nå gunstig, og vi sparer dermed mange tusen kroner i forhold til Hannes Hawaii Tours.


Hvorfor Arizona?

For det første er dette en løype som passer meg/oss. Svømming med våtdrakt i en elv mitt i byen (Tempe/Phoenix). Flat sykling, og flat løping. Temperaturer i november er fin norsk sommertemperatur, og det er svært tørt. Vi liker tørr luft og varme, og Arizona i november er derfor supert.

Videre er det veldig gunstige flybiletter dit, og ikke minst kjører nå Continental direkte fra Oslo - Newark (NY) - Tempe. Kun ett flybytte, og veldig korte overganger/venting, gjør at vi kan reise kl.11:00 på onsdag 18.november, og være fremme på kvelden kl.20:00 samme dag. Retur er tilsvarende fin, med avreise fra Tempe/Phoenix rundt lunch, og fly fra Newark på kvelden, med natt på flyet og landing i Oslo litt før 10:00 på morgenen. Man skal lete lenge etter tilsvarende gunstig reisevei "Over There", og mindre mulighet for å miste sykkelen på veien.

Mitt mål er å kvalifisere meg til VM på Hawaii i 2010. Den store utfordringen blir å snekre sammen et høst-treningsopplegg som gir bra nok form i slutten av november. Det blir nok endel CompuTrainer i oktober/november, og noe svømming med våtdrakt i basseng.

Så blir det å basere seg på sykling på CX til/fra jobb for å ha et sykkel volum - dette fungerte bra mot Hawaii i 2008.

Så da er høsten i boks - så det blir ikke noe skikkelig Off-Season i år før 1.desember, men da skal jeg i tillegg roe skikkelig ned. (tror jeg...)

Ingen kommentarer: