onsdag 15. oktober 2008

Sol, bading og skillpadder

Tirsdag 14.oktober:

Dette har vært en flott dag, med skyfri himmel og sterk varme.
Det er fantastisk å stå opp hver dag, og ha stabilt varmt vær. Aldri være i tvil om det blir bading eller ikke – bare tenke på hvor lenge man tør å ligge på stranda eller ved bassenget.

Vi startet med å spasere over til den kunstige lagunen ved naboresorten Hilton. Der la vi oss til, og jeg tok min første treningsøkt siden løpet – svømte 30 minutter i lagunen, og det gikk veldig fint.
Etter 5 minutter svømte jeg imidlertid over en havskilpadde som holdt på å spise alger – jeg stoppet og ropte på Floyd som snorklet ut. Vi lå og kikket litt på skillpadden, og jeg måtte ta på den selv om det strengt tatt ikke er lov. Den brydde seg ikke om oss, og spiste bare videre.

Under svømmeturen så jeg enormt mye fisk i alle farger – det var en merkelig opplevelse å svømme rundt i en kunstig lagune på den måten.


Resten av dagen frem til lunsj lå vi og koste oss på lagunestranda. Foyd kom i kontakt med en amerikansk gutt (Jerry), og de lekte og svømte litt, og plukket litt falne kokosnøtter. De greide seg greit, selv om de ikke kunne kommunisere noe særlig.
Det var artig at Jerry skrøt av at han var så god svømmer, men når Floyd kom uti fikk han hakeslepp – Floyd fosset ifra i tre ganger hastighet – det var artig å se. Jeg og Tove er misunnelige på teknikken hans.

Rundt lunsj spiste vi på Food Courten her på Waikoloa Willage, dro på Starbucks, og en tur inn til Kailua-Kona for å handle mat og gave til Floyds bursdag. Vi var ikke tilbake før 19:00, og da trente Tove mens jeg dusjet og smørte ungene. De var snille som lam – men Troy er dritforkjølt, og snørrete.

Dagen var flott, og vi nyter videre!!

Ingen kommentarer: