mandag 6. oktober 2008

Ankomst Honolulu

Da ankomvi Honolulu etter en ganske lang og utmattende flyreise. Først 2 timer fra Oslo - Amsterdam. Så videre til Seattle i 11 timer. Deretter ut i Stillehavet i ytterligere 6 timer - til Honolulu International Airport.

Troy og Floyd var utrolig flinke på den enormt lange reisen. Først tre timer ut på siste strekket våknet Troy midt i søvnen, og gråt i nesten 1 time - og var helt utafor. Deretter sovnet han igjen, og var fin når han våknet her på Honolulu 20:15 lokaltid - (08:15 norsk tid - tidsforskjellen er 12 timer - altså når klokka er 6 på morgenen i Norge, er den 6 på kvelden her - enkelt og greit).

Ved ankomst fikk vi all bagasjen uten problemer, og ble tatt imot av Limousin sjåføren ved bagasjebåndet. Det var en superflott Stretch-limousine, knall hvit og med fullt skinn-interiør, bar og alt. Dette var Floyd sin store drøm, og han sa at han følte seg utrolig rik der han satt med krystallglass med Cola-Light, og blomsterkrans rundt halsen.

Vi andre hadde det også fantastisk der vi seilet gjennom Honolulu DownTown til hotellet.

Hotellet var helt greit - one bedroom apartment 1 block unna -waikiki beach. Det var mørkt når vi kom, men om morgenen så vi den fantastiske utsikten fra 26 etasje - stranda var fullt av surfere som red de store bølgene.

Troy og Floyd våknet 05:30 - og vi stod opp 06:00. Like greit å komme inn i rytmen med en gang. For min del er det jo fint å lære meg å komme opp tidlig med tanke på konkurransen på lørdag.
Etter å ha spist en lett frokost dro vi rett ned på Waikiki Beach. Den var helt fantastisk - og bedre enn forventet. Alt var så rent her - ikke noe søppel som man ofte ser på andre strender. Ingen selgere, ingen tyver - masse badevakter i tårn, og masse turister, japanere og andre. Vannet var helt fantastisk, sanda helt nydelig for leking, og alt var så supertilrettelagt for små barn. Det er 30 grader i lufta, men masse muligheter for å finne skygge under palmetrærne. Vannet er utrolig salt - vi flyter som dupper - helt supert, for her trenger man ikke våtdrakt for å svømme bra - det er jeg veldig happy med!!

Vi har i dag holdt på i vannet og på stranda i 4 timer - da har vi rett og slett ikke turt mer - sola brenner, og vi bytter på med solfaktor 30, og hatt og T-skjorte - likevel har vi fått farge og skille. Vi har super respekt for sola - den gode brisen, og det nydelige vannet gjør at vi ikke kjenner at sola brenner, og det er farlig.

Når vi skulle tilbake på hotellrommet, var det helt umulig å få ungene vekk fra stranda - de er livredde for ikke å få komme tilbake - men nå kl.16:00 sover Troy dupp, og Floyd leker bygger Lego - Tove løper, og etterpå er det meg.

I ettermiddag blir det svømmebassenget her på hotellet.

Vi har også vært på Starbucks og drukket 100% Kona-Coffee, og Vanilla Bean Frapuccino. Det har vært helt fantastisk, og vi nyter hvert øyeblikk, og er supertakknemlige for at dette har blitt mulig.

Konkurransen er fjern, og den tenker jeg ikke på. Satt forresten ved siden av en Kanadisk Proff på vei ut hit på flyet - ikke en av de kjente, men artig å prate litt. Han mente han kunne være god for ned mot 08:30 - spennende!