lørdag 11. oktober 2008

Sykling i Hawi og forkjølelse som oppladning

Torsdag 9.oktober:

I dag svømte Tove svømmestarten sammen med Desire Ficker – det var heftig. Hun fikk smake på stemningen når hun møtte 07:00 for morgensvøm ved Pieren. Det er en helt spesiell stemning der hver morgen, og noe som bare må oppleves.

Jeg satt på Starbucks med guttene, der Floyd gjorde lekser og reisedagbok, og Troy lekte. Vi slo i hjel en drøy time der før Tove kom løpende – da var hennes trening unnagjort. Så dro vi hjem til luksuspalasset – det var tid for meg å rigge sykkel, og kjøre den laaange veien opp til Hawi for å smake på bakkene der. Tove og guttene la seg ved bassenget, og jeg kjørte rundt 14:00.

På vei opp til Hawi fikk jeg kontakt med Tom Remman, som bor på Waikoloa på det samme luksuskomplekset som vi flytter til på Søndag. Derfor ble det stopp der, for å småprate litt. Tom var i god stemning, og fortalte hvor fantastisk det var inne på området – så vi gleder oss til neste periode.
Jeg kjørte videre opp til Hawi – hele veien opp gjennom det helt øde sorte lavalandskapet, var det skrevet navn og lykkeønskninger med hvite steiner tett i tett – det var en helt utrolig følelse å se de endeløse områdene med bare sort lava, og de hvite navnene.
Det tok utrolig lang tid å kjøre opp til Hawi – og det var etter hvert en god del stigning – gode jevne bakker, som jeg tror kan passe meg godt. Jeg registrerte også kraftige kastevinder – og var spent på hvordan de ville føles på sykkelen.

Vel fremme fant jeg en lomme i veikanten, og syklet nedover i drøye 20 minutter. Det var ubehagelig i perioder – vindene reiv kraftig i sykkelen, og jeg måtte være oppmerksom hele tiden, Det gikk utrolig fort utover, og når jeg snudde for tilbaketuren var det bare å tråkke på for å komme opp bakkene. De var brattere enn jeg hadde trodd, men ikke så bratte at jeg måtte ut av tempostyret. Turen på i underkant av 50 min gikk med fin lav puls, og 36,1 km/t i snitt.

Tilbake ved bilen lekte jeg meg litt med kameraet, før jeg kjørte hjemover. Det tok laaaang tid, og var ikke hjemme før 20:00. Da ble det et godt måltid Sushi, litt rødvin, og litt Blogging. Jeg registrerte da at jeg dessverre var blitt kraftig forkjølet, og hadde litt feber, og hoven hals – ikke bra.

Fredag 10.oktober:

Hadde en veldig urolig natt – våknet hver halvtime og var syk og dårlig. Veldig forkjølet, og litt feber. Dro likevel ut kl.06:00 for å svømme starten med Tom. Vi møtte også Marit og Kristian som også skulle svømme.

Det ble en fin 30 minutter svøm – Tom dro selvfølgelig fra, men jeg fikk en god driv i den nye Blue Seventy Point Zero+ drakta – den funket veldig bra. Er glad jeg har lagt vekk Sailfish drakta, som hele tiden åpnet seg i ryggen – helt elendig konsept – ikke kjøp den!
Etterpå fort hjem, og hente Tove og guttene, og så inn igjen der vi byttet på å gå på messa, mens ungene lå på stranda sammen med en av oss.

Senere på kvelden ble sykkel levert, og posene sjekket inn. Da traff jeg plutselig John og Judy Collins, som startet hele sirkuset her. Jeg fikk tatt bilde sammen med dem, og det var helt utrolig stort – et voldsomt høydepunkt. Vi pratet litt om Norge og sånt, de var veldig hyggelige.

Så handlet vi Sushi, og annen mat, og skal nå ta en tidlig kveld, for det er opp kl.03:45, og vi henter Marit og Kristian 04:45, og kjører så inn til ”gryta”. Får håpe kroppen har kommet seg litt til i morgen, for i denne tilstanden blir det ikke hyggelig å holde det gående i 10 timer+. Men det er ikke noe jeg kan gjøre nå – nå er det bare å kjøre på!!